Nieuws over klanten en projecten en creaties

We vinden het leuk je op de hoogte te brengen van nieuwe interessante projecten, klanten en creaties. Oók interessant zijn onze communicatietips. Ze verschijnen regelmatig en je steekt er altijd iets van op: schrijf je hier in.

01.2019 Boek 100 jaar KLM, Eric van Rootselaar

Eric van Rootselaar is een fabelachtige creatief, een technisch tekenaar die werkt in opdracht van uitgeverijen, bedrijven, grafisch ontwerpbureaus, overheden, communicatiebureaus en musea. Hij vervaardigt technische illustraties, geen computerconfectie, maar creatief maatwerk; een lust voor het oog. Dit jaar - 2019 - bestaat KLM 100 jaar. Vanwege dat jubileum ontwikkelt Eric een prachtige serie zeer gedetailleerde illustraties van vliegtuigmodellen waarmee KLM de afgelopen 100 jaar heeft gevlogen. Het plan is de illustraties in boekvorm te laten verschijnen met veel aanvullende technische details en smeuïge anekdotes. Wellicht zijn de afbeeldingen ook als losse illustraties verkrijgbaar. HSTotaal ontwerpt het boek, waarvan de presentatiedummy inmiddels gereed is. Belangstelling? Vraag Eric van Rootselaar!

12.2018 Nieuwe Brandweerkrant van Nederland, nummer 28!

In 2010 bedachten we voor Brandweer Nederland 'de Brandweerkrant van Nederland'. Bedoeld als een jaaroverzicht over alles wat de Brandweer doet naast het blussen van branden: over heel veel andere soorten van hulp, maar vooral ook over de voorlichting, het preventieve werk en de innovaties. Deze maand verschijnt de 28e Brandweerkrant van Nederland, een kleurijk, informatief nieuwsmedium voor ruim 30.000 professionele brandweermensen, op 250 kazernes. Een krant die we met veel ervaring en kennis voor Brandweer Nederland tot een leesbaar en toegankelijk communicatiemiddel samenstellen. Kijk hier!

11.2018 Informatieve graphics ondersteunen communicatie WENB

WENB is een werkgeversorganisatie met specialisten die bedrijven helpen om topwerkgever te worden en te blijven. Goed werkgeverschap staat centraal. En goede en heldere communicatie. Voor WENB ontwikkelt HSTotaal graphics die worden toegepast in communicatie, zoals bij het project Duurzame Inzetbaarheid, voor de website, de social media en bij presentaties. Een heldere graphic ondersteunt de communicatie enorm bij het inzichtelijk maken van abstracte informatie, zoals een standpunt of een idee te verhelderen. Een sterk beeld prikkelt, nodigt uit om verder te lezen en wordt eerder gedeeld - vooral ook in social media.

10.2018 Nieuwe website voor HilverZon

HilverZon is een bewonersinitiatief uit 2015, opgericht om de verduurzaming van Hilversum te versnellen, zodat de hele gemeente in 2030 energieneutraal is. Zojuist is de nieuwe website live gegaan: www.hilverzon.nu! In opdracht van Hilverzon bouwt HSTotaal een zonnig communicatieconcept en communicatiethema, samen met een energievolle huisstijl en veel campagnemateriaal, met als motto: Hilverzon, de zonnigste club van Hilversum!

09.2018 Nieuwe website voor Water Concepts online

Water Concepts is meer dan 10 jaar actief met private labels bronwaters en frisdranken en vertegenwoordigt veel producenten: frisdranken, mineraalwaters, sapjes, wijnen enz. exclusief voor de Benelux. Water Concept vraagt HSTotaal om creatieve en communicatieve ondersteuning bij het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl en een geheel nieuwe website, passend bij de identiteit en uitstraling, én met de juiste commerciële kracht. Neem hier een kijkje op de nieuwe website!

08.2018 Feestelijke website voor oud-studenten voormalige 'HEAO CO' Utrecht

Oud-studenten van de HEAO CO in Utrecht hebben iets te vieren, het is zo'n 30 jaar geleden dat zij communicatie studeerden. HSTotaal ontwerpt de website in een jolige 80-er jaren sfeer, mooi van lelijkheid, passend bij dié tijd, bij RTL Véronique, Wordperfect 1.0, Compuserve én bij de feestelijke stemming van vandaag. De website 'Ik studeerde communicatie' is opgezet als vangnet voor oud CO-studenten en -docenten, zodat ze zich kunnen aanmelden en inschrijven voor het feestelijkheden op zaterdag 22 september. 

07.2017 Nieuw logo, huisstijl en website voor PMD Accel Management

PMD Accel Management ondersteunt en begeleidt bestuurders, directies en managementteams bij het vertalen van de visie naar dagelijkse processen. Uitgangspunt: continue verbetering van kwaliteit, efficiency en effectiviteit. HSTotaal vertaalt de identiteit en het verhaal van PMD naar een sterke huisstijl, nieuwe website en communicatiemiddelen.

06.2018 WENB-films Duurzame Inzetbaarheid

Voor Werkgeversvereniging WENB past de aandacht voor 'duurzame inzetbaarheid' binnen de sociaal-maatschappelijke en politieke thema’s als energie, klimaat, arbeidsmarkt en pensioenen. WENB realiseert zich dat medewerkers waardevolle bronnen zijn waarin duurzaam wordt geïnvesteerd. Met HSTotaal en Triple A Visualz en in samenwerking met haar leden ontwikkelt WENB een serie korte films over het thema duurzame inzetbaarheid. HSTotaal verzorgt voor deze producties de graphics die naadloos aansluiten op de vormgeving van andere WENB-uitingen en op de huisstijl, en begeleidt de techniek.

05.2018 Herziening digitaal handboek huisstijl Pijnacker-Nootdorp 

HSTotaal is de ontwerper van de huisstijl van de gemeente Pijnacker-Nootdorp en heeft alle design, grafische ontwerpen, voorbeelden, instructie, specificaties en digitale bestanden ondergebracht in een digitaal handboek. Voor iedereen bereikbaar en dus altijd en overal de juiste bestanden en bijbehorende informatie. Inmiddels is het online handboek geheel gerevitaliseerd. Een grote klus die HSTotaal compleet heeft verzorgd.

04.2018 Nieuwe creatieve aanpak voor HilverZon

HilverZon is een ledencoöperatie die groene energie op een slimme en leuke manier toegankelijk wil maken voor zo veel mogelijk inwoners in Hilversum. Door gebouwen, huizen, gebieden en andere infrastructuur die niet primair voor energiedoeleinden is gebouwd te beoordelen op potentie voor duurzame zonne-energie. HSTotaal ondersteunt HilverZon bij haar communicatie en werving van deelnemers met nieuwe communicatie, concepten en vormgeving. Later in 2018 gaat de nieuwe campagne van start.

03.2018 theCabinetShop, dé Kastenwinkel van Den Haag

TheCabinetshop in Den Haag is dé Kastenwinkel van Den Haag, dé specialist in het op maat maken en leveren van kasten. Denk daarbij aan inloopkasten, schoenenkasten, schuifdeurkasten, boekenkasten, garderobekasten en opbergkasten. Voor deze specialist ontwikkelde HSTotaal een nieuwe naam, positionering en vormgeving, een startcampagne, social media campagne en een uitgebreide website.

02.2018 Voor WENB, special Duurzame Inzetbaarheid

Werkgeversvereniging WENB geeft veel aandacht aan duurzame inzetbaarheid en realiseert zich dat medewerkers waardevolle bronnen zijn om duurzaam in te investeren. Met HSTotaal ontwikkelt WENB voor haar leden een special met het thema 'Duurzame Inzetbaarheid': Speerpunten en ondersteuning in 2018-2019. Het is een startpagina boordevol informatie en verwijzingen naar veel onderwerpen die online zijn te raadplegen. De complete ontwikkeling en het concept is in nauwe samenwerking (co-creatie) met WENB gemaakt. 

01.2018 Opnieuw een nieuwe uitgave voor Consus Media

Consus Media is een Nederlandse technisch historische uitgeverij van onder andere het bekende Zetor-boek over de geschiedenis van de Tsjechische tractorfabrikant Zetor, en het boek '100 jaar Vicon' over de omvangrijke bijdrage die Vicon heeft geleverd aan de internationale landbouwmechanisatie. HSTotaal maakte hiervoor het ontwerp. Evenals de recentelijke uitgave over het Tjechische Zbrojovka Brno, de geïllustreerde geschiedenis van een Oostenrijks-Hongaarse onderneming die tussen de twee wereldoorlogen een van 's werelds meest succesvolle wapenfabrikanten werd. Zojuist is gestart met de voorbereidingen en het design van de nieuwste Zetor-uitgave die later in 2018 zal verschijnen.

11.2017 Ontwikkeling huisstijl voor de gemeente Pijnacker-Nootdorp

Al vóór het jaar 2000 werkt HSTotaal voor de gemeenten Pijnacker en Nootdorp. Na de fusie pakken we voor de fusiegemeente de huisstijl op, compleet met wagenpark, bode-uniformen, gevelbelettering en bebording, en formulieren. En de eerste website. Inmiddels werken we aan een verdere revitalisering en digitalisering van de huisstijl; minder papier, meer digitaal. Maar wél in de huisstijl en passend bij de identiteit van deze jonge, groeiende gemeente.

10.2017 Website voor Platform Vakmanschap

In de afgelopen twee jaren hebben het O&O Fonds AMb en de NVRD samen het sectorplan voor de afval- en reinigingsbranche vormgegeven. De sector heeft geïnvesteerd in het opleiden van 4.500 medewerkers. Er is besloten om deze succesvolle samenwerking voort te zetten. HSTotaal heeft de opdracht gekregen een website te bouwen waar alle kennis bijeenkomt, onder de naam Platform Vakmanschap.

Schrijf nú in voor gratis communicatietips!

Ook in 2019 verschijnt er een praktische en overzichtelijke serie tips over goede communicatie. De onderwerpen behandelen alle communicatiethema's.
Schrijf je in en ontvang regelmatig onze tips; ze zijn kosteloos en verplichten je tot niets.

Een jaar lang gratis communicatietips? Schrijf je hier in.

Nieuws over klanten en projecten en creaties

We vinden het leuk je op de hoogte te brengen van nieuwe interessante projecten, klanten en creaties. Oók interessant zijn onze communicatietips. Ze verschijnen regelmatig en je steekt er altijd iets van op: schrijf je hier in.

01.2019 Boek 100 jaar KLM, Eric van Rootselaar

Eric van Rootselaar is een fabelachtige creatief, een technisch tekenaar die werkt in opdracht van uitgeverijen, bedrijven, grafisch ontwerpbureaus, overheden, communicatiebureaus en musea. Hij vervaardigt technische illustraties, geen computerconfectie, maar creatief maatwerk; een lust voor het oog. Dit jaar - 2019 - bestaat KLM 100 jaar. Vanwege dat jubileum ontwikkelt Eric een prachtige serie zeer gedetailleerde illustraties van vliegtuigmodellen waarmee KLM de afgelopen 100 jaar heeft gevlogen. Het plan is de illustraties in boekvorm te laten verschijnen met veel aanvullende technische details en smeuïge anekdotes. Wellicht zijn de afbeeldingen ook als losse illustraties verkrijgbaar. HSTotaal ontwerpt het boek, waarvan de presentatiedummy inmiddels gereed is. Belangstelling? Vraag Eric van Rootselaar!

12.2018 Nieuwe Brandweerkrant van Nederland, nummer 28!

In 2010 bedachten we voor Brandweer Nederland 'de Brandweerkrant van Nederland'. Bedoeld als een jaaroverzicht over alles wat de Brandweer doet naast het blussen van branden: over heel veel andere soorten van hulp, maar vooral ook over het preventieve werk en de innovaties. Deze maand verschijnt de 28e Brandweerkrant van Nederland, een kleurijk, informatief nieuwsmedium voor ruim 30.000 professionele brandweermensen, werkzaam op 250 kazernes. Een krant die we met veel ervaring en kennis voor Brandweer Nederland tot een leesbaar en toegankelijk communicatiemiddel samenstellen. Kijk hier!

11.2018 Informatieve graphics ondersteunen communicatie WENB

WENB is een werkgeversorganisatie met specialisten die bedrijven helpen om topwerkgever te worden en te blijven. Goed werkgeverschap staat centraal. En goede en heldere communicatie. Voor WENB ontwikkelt HSTotaal graphics die worden toegepast in communicatie, zoals bij het project Duurzame Inzetbaarheid, voor toepassing op de website, in de social media en bij resentaties. Een heldere graphic ondersteunt de communicatie enorm bij het inzichtelijk maken van  abstractie informatie, zoals een standpunt of een idee te verhelderen. Een sterk beeld prikkelt, nodigt uit om verder te lezen en wordt eerder gedeeld - vooral ook in social media.

10.2018 Nieuwe website voor HilverZon

HilverZon is een bewonersinitiatief uit 2015, opgericht om de verduurzaming van Hilversum te versnellen, zodat de hele gemeente in 2030 energieneutraal is. Zojuist is de nieuwe website live gegaan: www.hilverzon.nu! In opdracht van Hilverzon bouwt HSTotaal een zonnig communicatieconcept en communicatiethema, samen met een energievolle huisstijl en veel campagnemateriaal. Met als motto: Hilverzon, de zonnigste club van Hilversum!

09.2018 Nieuwe website voor Water Concepts online

Water Concepts is meer dan 10 jaar actief met private labels bronwaters en frisdranken en vertegenwoordigt veel producenten: frisdranken, mineraalwaters, sapjes, wijnen enz. exclusief voor de Benelux. Water Concept vraagt HSTotaal om creatieve en communicatieve ondersteuning bij het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl en een geheel nieuwe website, passend bij de identiteit en uitstraling, én met de juiste commerciële kracht. Neem hier een kijkje op de nieuwe website!

08.2018 Feestelijke website voor oud-studenten voormalige 'HEAO CO' Utrecht

Oud-studenten van de HEAO CO in Utrecht hebben iets te vieren, het is zo'n 30 jaar geleden dat zij communicatie studeerden. HSTotaal ontwerpt de website in een jolige 80-er jaren sfeer, mooi van lelijkheid, passend bij dié tijd, bij RTL Véronique, Wordperfect 1.0, Compuserve én bij de feestelijke stemming van vandaag. De website 'Ik studeerde communicatie' is opgezet als vangnet voor oud CO-studenten en -docenten, zodat ze zich kunnen aanmelden en inschrijven voor het feestelijkheden op zaterdag 22 september. 

07.2017 Nieuw logo, huisstijl en website voor PMD Accel Management

PMD Accel Management ondersteunt en begeleidt bestuurders, directies en managementteams bij het vertalen van de visie naar dagelijkse processen. Uitgangspunt: continue verbetering van kwaliteit, efficiency en effectiviteit. HSTotaal vertaalt de identiteit en het verhaal van PMD naar een sterke huisstijl, nieuwe website en communicatiemiddelen.

06.2018 WENB-films Duurzame Inzetbaarheid

Voor Werkgeversvereniging WENB past de aandacht voor 'duurzame inzetbaarheid' binnen de sociaal-maatschappelijke en politieke thema’s als energie, klimaat, arbeidsmarkt en pensioenen. WENB realiseert zich dat medewerkers waardevolle bronnen zijn waarin duurzaam wordt geïnvesteerd. Met HSTotaal en Triple A Visualz en in samenwerking met haar leden ontwikkelt WENB een serie korte films over het thema duurzame inzetbaarheid. HSTotaal verzorgt voor deze producties de graphics die naadloos aansluiten op de vormgeving van andere WENB-uitingen en op de huisstijl, en begeleidt de techniek.

05.2018 Herziening digitaal handboek huisstijl Pijnacker-Nootdorp 

HSTotaal is de ontwerper van de huisstijl van de gemeente Pijnacker-Nootdorp en heeft alle design, grafische ontwerpen, voorbeelden, instructie, specificaties en digitale bestanden ondergebracht in een digitaal handboek. Voor iedereen bereikbaar en dus altijd en overal de juiste bestanden en bijbehorende informatie. Inmiddels is het online handboek geheel gerevitaliseerd. Een grote klus die HSTotaal compleet heeft verzorgd.

04.2018 Nieuwe creatieve aanpak voor HilverZon

HilverZon is een ledencoöperatie die groene energie op een slimme en leuke manier toegankelijk wil maken voor zo veel mogelijk inwoners in Hilversum. Door gebouwen, huizen, gebieden en andere infrastructuur die niet primair voor energiedoeleinden is gebouwd te beoordelen op potentie voor duurzame zonne-energie. HSTotaal ondersteunt HilverZon bij haar communicatie en werving van deelnemers met nieuwe communicatie, concepten en vormgeving. Later in 2018 gaat de nieuwe campagne van start.

03.2018 theCabinetShop, dé Kastenwinkel van Den Haag

TheCabinetshop in Den Haag is dé Kastenwinkel van Den Haag, dé specialist in het op maat maken en leveren van kasten. Denk daarbij aan inloopkasten, schoenenkasten, schuifdeurkasten, boekenkasten, garderobekasten en opbergkasten. Voor deze specialist ontwikkelde HSTotaal een nieuwe naam, positionering en vormgeving, een startcampagne, social media campagne en een uitgebreide website.

02.2018 Voor WENB, special Duurzame Inzetbaarheid

Werkgeversvereniging WENB geeft veel aandacht aan duurzame inzetbaarheid en realiseert zich dat medewerkers waardevolle bronnen zijn om duurzaam in te investeren. Met HSTotaal ontwikkelt WENB voor haar leden een special met het thema 'Duurzame Inzetbaarheid': Speerpunten en ondersteuning in 2018-2019. Het is een startpagina boordevol informatie en verwijzingen naar veel onderwerpen die online zijn te raadplegen. De complete ontwikkeling en het concept is in nauwe samenwerking (co-creatie) met WENB gemaakt. 

01.2018 Opnieuw een nieuwe uitgave voor Consus Media

Consus Media is een Nederlandse technisch historische uitgeverij van onder andere het bekende Zetor-boek over de geschiedenis van de Tsjechische tractorfabrikant Zetor, en het boek '100 jaar Vicon' over de omvangrijke bijdrage die Vicon heeft geleverd aan de internationale landbouwmechanisatie. HSTotaal maakte hiervoor het ontwerp. Evenals de recentelijke uitgave over het Tjechische Zbrojovka Brno, de geïllustreerde geschiedenis van een Oostenrijks-Hongaarse onderneming die tussen de twee wereldoorlogen een van 's werelds meest succesvolle wapenfabrikanten werd. Zojuist is gestart met de voorbereidingen en het design van de nieuwste Zetor-uitgave die later in 2018 zal verschijnen.

12.2017 Nieuwe huisstijl en website voor Water Concepts

Water Concepts is meer dan 10 jaar actief met private labels bronwaters en frisdranken en vertegenwoordigt veel producenten: frisdranken, mineraalwaters, sapjes, wijnen enz., exclusief voor de Benelux. Water Concept wil een sterke positie houden op de markt van water en frisdranken en vraagt HSTotaal om creatieve ondersteuning bij het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl, passend bij de identiteit en uitstraling, én met de juiste commerciële kracht. Een en ander is al te zien in de nieuwe website

11.2017 Ontwikkeling huisstijl voor de gemeente Pijnacker-Nootdorp

Al vóór het jaar 2000 werkt HSTotaal voor de gemeenten Pijnacker en Nootdorp. Na de fusie pakken we voor de fusiegemeente de huisstijl op, compleet met wagenpark, bode-uniformen, gevelbelettering en bebording, en formulieren. En de eerste website. Inmiddels werken we aan een verdere revitalisering en digitalisering van de huisstijl; minder papier, meer digitaal. Maar wél in de huisstijl en passend bij de identiteit van deze jonge, groeiende gemeente.

10.2017 Website voor Platform Vakmanschap

In de afgelopen twee jaren hebben het O&O Fonds AMb en de NVRD samen het sectorplan voor de afval- en reinigingsbranche vormgegeven. De sector heeft geïnvesteerd in het opleiden van 4.500 medewerkers. Er is besloten om deze succesvolle samenwerking voort te zetten. HSTotaal heeft de opdracht gekregen een website te bouwen waar alle kennis bijeenkomt, onder de naam Platform Vakmanschap.

Schrijf nú in voor gratis communicatietips!

Ook in 2019 verschijnt er een praktische en overzichtelijke serie tips over goede communicatie. De onderwerpen behandelen alle communicatiethema's.
Schrijf je in en ontvang regelmatig onze tips; ze zijn kosteloos en verplichten je tot niets.

Een jaar lang gratis communicatietips? Schrijf je hier in.

Meer weten over onze projecten en ervaringen? Stuur ons een mailtje: mail@hstotaal.nl. Of bel 023-534 45 00.

Meer weten over onze ervaringen? Stuur een bericht: mail@hstotaal.nl