Positionering: waar staat uw organisatie?

"Een unieke positionering zit in het hoofd van de klant: we noemen dat een breinpositie. Het is een positie die het product of het bedrijf inneemt ten opzichte van de concurrent."

Waarom is positionering zo belangrijk?

Elke organisatie probeert voor haar diensten of producten herkenbaarheid te creëren. Want als je herkend wordt, dan besta je. Herkenbaarheid bereik je door het formuleren van de onderscheidende meerwaarde, het onderkennen van de eigen identiteit, door een bijzondere uitstraling, een opvallende huisstijl, een geloofwaardig verhaal en door een unieke positionering. Want dan kun je zeggen: "Hier sta ik, dit ben ik."

Waar zit die positionering?

Een unieke positionering zit in het hoofd van de klant: we noemen dat een breinpositie. Het is een positie die het product of het bedrijf inneemt ten opzichte van de concurrent. Klanten zeggen bijvoorbeeld: Volvo: saai, maar degelijk, Mercedes: duur, maar wel de top, KIA: prijsvechter. En dat werkt! Een duidelijke, eigen positie is een prachtige inspiratiebron en referentie voor communicatie en design. Want de prijsvechter zal zich anders gedragen dan het degelijke merk. Een unieke positionering schept duidelijkheid voor de klanten - dan valt er iets te kiezen - en voor de concurrent, die dan denkt: moet ik mijn positie aanpassen, moet ik mijn communicatie aanpassen?

Hoe bereikt u een heldere positie?

Om een heldere positie in te nemen ten opzichte van uw concurrent, is het nodig te weten waar je voor staat, wie je bent, wat je waarden zijn. Als die keuzes zijn gemaakt wordt communicatie van de toegevoegde waarde een stuk eenvoudiger.
HSTotaal helpt organisaties die keuzes te maken. Wij helpen ondernemers, bestuurders, communicatie- en personeelsadviseurs een helder standpunt over de juiste positie te formuleren.

Een uitnodiging voor een goed gesprek

Als ervaren creatieven denken we graag mee over uw positionering. Laten we een afspraak maken voor een goed gesprek en een eerste advies. 

Bel Joost Klinkenberg of Bart Landman: (023) 534 45 00.

Positionering: waar staat uw organisatie?

Waarom is positionering zo belangrijk? Elke organisatie probeert voor haar diensten of producten herkenbaarheid te creëren. Want als je herkend wordt, dan besta je. Herkenbaarheid bereik je door het formuleren van de onderscheidende meerwaarde, het onderkennen van de eigen identiteit, door een bijzondere uitstraling, een opvallende huisstijl, een geloofwaardig verhaal en door een unieke positionering. Want dan kun je zeggen: "Hier sta ik, dit ben ik."

Waar zit die positionering? Een unieke positionering zit in het hoofd van de klant: we noemen dat een breinpositie. Het is een positie die het product of het bedrijf inneemt ten opzichte van de concurrent. Klanten zeggen bijvoorbeeld: Volvo: saai, maar degelijk, Mercedes: duur, maar wel de top, KIA: prijsvechter. En dat werkt! Een duidelijke, eigen positie is een prachtige inspiratiebron en referentie voor communicatie en design. Want de prijsvechter zal zich anders gedragen dan het degelijke merk. Een unieke positionering schept duidelijkheid voor de klanten - dan valt er iets te kiezen - en voor de concurrent, die dan denkt: moet ik mijn positie aanpassen, moet ik mijn communicatie aanpassen?

Hoe bereikt u een heldere positie? Om een heldere positie in te nemen ten opzichte van uw concurrent, is het nodig te weten waar je voor staat, wie je bent, wat je waarden zijn. Als die keuzes zijn gemaakt wordt communicatie van de toegevoegde waarde een stuk eenvoudiger.
HSTotaal helpt organisaties die keuzes te maken. Wij helpen ondernemers, bestuurders, communicatie- en personeelsadviseurs een helder standpunt over de juiste positie te formuleren.

Een uitnodiging voor een goed gesprek. Als ervaren creatieven denken we graag mee over uw positionering. Laten we een afspraak maken voor een goed gesprek en een eerste advies. Bel 023-534 45 00. Of mail naar mail@hstotaal.nl.

Een goed gesprek over de positionering van uw organisatie? Of een eerste advies? Bel Joost Klinkenberg voor een gesprek of een vrijblijvende kennismaking: 023-534 45 00.

Een goed gesprek over positionering? Mail Joost Klinkenberg: mail@hstotaal.nl.