Hoe kan ik kernwaarden inzetten in communicatie?
‘Organisaties zijn herkenbaar aan hun identiteit en huisstijl. Maar de kernwaarden vormen het fundament. Zij zijn de belangrijkste waarden in je dagelijkse communicatiewerk.’
Waarin onderscheidt jij je van je concurrenten?
Wat waarderen jouw klanten en waarom blijven ze klant? Wanneer zijn je medewerkers trots op het bedrijf en wanneer zijn ze onverschillig? Waarom besluiten sollicitanten te reageren op een vacature?
Het hart van uw organisatie: de kernwaarden
De kernwaarden (of organisatiewaarden) zijn de interne waarden, het DNA, en vertellen waar de organisatie voor staat, hoe ze omgaat met medewerkers, klanten en omgeving. De waarden zijn gevormd door de geschiedenis, de cultuur, de aard van het werk en de omgeving. Daardoor zijn de waarden niet makkelijk te veranderen en vormen daardoor een vaste en blijvende waarde.
Voor de communicatie van elke dag
Kernwaarden zijn het fundament en de start in je communicatie. Die waarden zijn het uitgangspunt voor het formuleren van identiteit en gedrag: dat wat jouw organisatie uniek en authentiek maakt. De kernwaarden zijn een belangrijke inspiratiebron voor de in- en externe communicatie.
HSTotaal brengt de kernwaarden in beeld
HSTotaal helpt organisaties bij het vaststellen van de kernwaarden. En bij de manier waarop de waarden zijn te gebruiken in de dagelijkse communicatie, zowel intern als extern. We hebben veel kennis en ervaring om de vragen over onderscheid, meerwaarde, identiteit en imago te beantwoorden en de waarden zichtbaar te maken.
Ben je op zoek naar de kernwaarden van joúw organisatie? En op welke manier die zijn in te zetten in communicatie? Bel HSTotaal: 06 20 61 68 32 of mail naar: bart@hstotaal.nl.
Kernwaarden inzetten in communicatie?
Waarin onderscheidt jij je van je concurrenten? Wat waarderen jouw klanten en waarom blijven ze klant? Wanneer zijn je medewerkers trots op het bedrijf en wanneer zijn ze onverschillig? Waarom besluiten sollicitanten te reageren op een vacature?
Het hart van jouw organisatie: de kernwaarden. De kernwaarden (organisatiewaarden) zijn de interne waarden, het DNA, en vertellen waar de organisatie voor staat en hoe ze omgaat met medewerkers, klanten en omgeving.
Voor de communicatie van elke dag. Kernwaarden zijn het fundament en de start in de communicatie. De waarden zijn het uitgangspunt voor het formuleren van identiteit en gedrag: dat wat jouw organisatie uniek en authentiek maakt. De kernwaarden zijn een belangrijke inspiratiebron voor de in- en externe communicatie.
HSTotaal helpt organisaties bij het vaststellen van de kernwaarden. En bij de manier waarop de waarden zijn te gebruiken in de dagelijkse communicatie. We hebben veel kennis en ervaring om de vragen over onderscheid, meerwaarde, identiteit en imago te beantwoorden.
Op zoek naar de kernwaarden van joúw organisatie? Mail HSTotaal: bart@hstotaal.nl.