Communicatieadvies: de merkwaarden

“Organisaties zijn herkenbaar aan hun identiteit en huisstijl. Maar de merkwaarden vormen het fundament. Zij vormen de inspiratie voor je dagelijkse communicatiewerk.”

Waarin onderscheidt joúw merk zich van dat van uw concurrenten?

Wat waarderen jouw klanten het meest aan je merk en waarom kopen ze het de volgende keer weer? Waarom besluiten kopers over te gaan tot aanschaf? Waarom wordt uw merk meer vertrouwd dan dat van een ander?

Het hart van uw merk: de merkwaarden

Die merkwaarden zijn belangrijk bij het beantwoorden van deze vragen; het zijn de merkwaarden. De merkwaarden (of bedrijfswaarden) zijn het DNA, zijn de externe waarden en vertellen waar jouw merk voor staat. De merkwaarden zijn gevormd door ervaringen van klanten en door de reputatie. Daardoor zijn de merkwaarden niet makkelijk te veranderen en vormen ze ‘een vaste waarde’. 

Voor de communicatie van elke dag

De merkwaarden of organisatiewaarden zijn het fundament en de start in de communicatie. De waarden zijn het uitgangspunt voor het formuleren van identiteit en gedrag: dat wat jouw merk uniek en authentiek maakt. Een waardenvol merk heeft volgers, fans, sympathisanten. En daar gaat het om.

HSTotaal brengt de waarden in beeld 

HSTotaal helpt organisaties bij het vaststellen van de merkwaarden. En bij de manier waarop de waarden zijn te gebruiken in de dagelijkse externe communicatie. We hebben veel ervaring bij het creëren en lanceren van merken, het re-branden en herpositioneren. We ontwerpen, plannen en begeleiden merkstrategien. En we zijn sterk in het ontwerpen van middelen voor een campagne.

Het brandbook, het inspiratieboek

Wij helpen merken met een brandbook. Waarin een logo of beeldmerk en alle verschijningen, een tone of voice, ambities, uitdagingen, en alle vormgeving, communicatieconcepten en styling van producten wordt verbeeld.

Op een uniforme wijze vertelt HSTotaal het verhaal van de identiteit. Wij noemen dat merkidentiteit: de waarden, de betekenis, de vormgeving, de communicatie. Het complete samenhangende verhaal. 
 

Een goed gesprek over joúw merk? Over je merkwaarden en bedrijfswaarden? Bel 06 20 61 68 32. Of mail Bart Landman of Joost Klinkenberg voor een inspirerend gesprek: mail@hstotaal.nl.

Communicatieadvies: de merkwaarden

“Organisaties zijn herkenbaar aan hun identiteit en huisstijl. Maar de merkwaarden vormen het fundament. Zij vormen de inspiratie voor je dagelijkse communicatiewerk.”

Waarin onderscheidt joúw merk zich van dat van je concurrenten? Wat waarderen jouw klanten het meest aan uw merk en waarom kopen ze het de volgende keer weer? Waarom besluiten kopers over te gaan tot aanschaf? Waarom wordt jouw merk meer vertrouwd dan dat van een ander?

Het hart van jouw merk: de merkwaarden. Die merkwaarden zijn belangrijk bij het beantwoorden van deze vragen; het zijn de merkwaarden. De merkwaarden (of bedrijfswaarden) zijn het DNA, zijn de externe waarden en vertellen waar jouw merk voor staat. De merkwaarden zijn gevormd door ervaringen van klanten en door de reputatie. Daardoor zijn de merkwaarden niet makkelijk te veranderen en vormen ze ‘een vaste waarde’. 

Voor de communicatie van elke dag. De merkwaarden of organisatiewaarden zijn het fundament en de start in de communicatie. De waarden zijn het uitgangspunt voor het formuleren van identiteit en gedrag: dat wat jouw merk uniek en authentiek maakt. Een waardenvol merk heeft volgers, fans, sympathisanten. En daar gaat het om.

HSTotaal brengt de waarden in beeld. HSTotaal helpt organisaties bij het vaststellen van de merkwaarden. En bij de manier waarop de waarden zijn te gebruiken in de dagelijkse externe communicatie. We hebben veel ervaring bij het creëren en lanceren van merken, het re-branden en herpositioneren. We ontwerpen, plannen en begeleiden merkstrategien. En we zijn sterk in het ontwerpen van middelen voor een campagne.

Het brandbook, het inspiratieboek. Wij helpen merken met een brandbook. Waarin een logo of beeldmerk en alle verschijningen, een tone of voice, ambities, uitdagingen, en alle vormgeving, communicatieconcepten en styling van producten wordt verbeeld. Op een uniforme wijze vertelt HSTotaal het verhaal van de identiteit. Wij noemen dat merkidentiteit: de waarden, de betekenis, de vormgeving, de communicatie. Het complete samenhangende verhaal. 
 

Een goed gesprek over joúw merk? Over je merkwaarden en bedrijfswaarden? Mail Bart Landman of Joost Klinkenberg voor een inspirerend gesprek: mail@hstotaal.nl.

communicatieadviesoverheidtechniekdienstenzorg en welzijn

Gebruik de merkwaarden, bedrijfswaarden en kernwaarden in je dagelijkse communicatie. Hoe? Bel Bart Landman of Joost Klinkenberg: 06 20 61 68 32. Of stuur een mail naar: mail@hstotaal.nl.

Hoe je merkwaarden en bedrijfswaarden toepast in de dagelijkse communicatie? Mail: mail@hstotaal.nl.